بهترین گفتار درمانی در کرج:فواید گوشت قرمز و مضرات آن

بهترین گفتار درمانی در کرج:فواید گوشت قرمز و مضرات آن

گوشت قرمز اصطلاحی است که برای گوشت پستانداران استفاده می شود و مقادیر آهن بیشتری نسبت به گوشت مرغ و ماهی دارد.

نبض ما– گوشت قرمز معمولا به صورت کبابی، دنده و یا استیک خورده می شود. گوشت گاو به صورت چرخ کرده و یا قیمه ای هم مصرف می شود. گوشت چرخ کرده اغلب در همبرگر استفاده می شود. همچنین از محصولات گوشتی فرآوری شده می توان به گوشت نمک سود شده و سوسیس اشاره کرد.

فواید گوشت قرمز

گوشت منبع عالی پروتئین است و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم را که بدن ما برای رشد به آن ها نیاز دارد تامین می کند.

گوشت قرمز، مانند گوشت گوساله، گوشت گاو و گوشت گوسفند، یک منبع غنی از آهن است و برای جلوگیری از بیماری کم خونی مهم است. خوردن گوشت قرمز یک یا دو بار در هفته می تواند به یک رژیم غذایی سالم، مخصوصا برای کودکان نوپا و زنان در سن باروری باشد.

گوشت های با چربی کمتر مانند مرغ و بوقلمون می توانند در حفظ وزن سالم نقش خوبی داشته باشند. علاوه بر این، محتوای پروتئین بالا ممکن است به کنترل اشتها کمک کند و شما را برای مدت طولانی تر سیر نگه دارد.

ویتامین های موجود در گوشت قرمز

ویتامین ها و مواد معدنی زیر در گوشت گاو وجود دارد:

ویتامین B12: غذاهای مشتق شده از حیوانات مانند گوشت، تنها منبع رژیم غذایی ویتامین B12 هستند که یک ماده غذایی ضروری برای تشکیل خون و عملکرد مغز و سیستم عصبی است.

ادامه مطلب  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس

روی: گوشت گاو بسیار غنی از روی، یک ماده معدنی است که برای رشد و نگهداری بدن مهم است.

سلنیوم: گوشت به طور کلی یک منبع غنی از سلنیوم است، که یک عنصر اساسی ضروری است که دارای ویژگی های مختلفی در بدن است.

آهن: مقدار زیادی در گوشت گاو یافت می شود، آهن گوشت عمدتا در شکل هِم است که کارآمدی دارد.

نیاسین: یکی از ویتامین های B که ویتامین B3 نیز نامیده می شود. نیاسین دارای وظایف مختلفی در بدن است. مصرف نیاسین پایین با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است.

ویتامین B6: یک خانواده از ویتامین های B است که برای تشکیل خون مهم است.

فسفر: به طور گسترده ای در غذاها یافت می شود، مصرف فسفر به طور کلی در رژیم غربی بالا است. برای رشد و نگهداری بدن ضروری است.

گوشت گاو حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر البته در مقادیر کم است. علاوه بر این محصولات گوشتی فرآوری شده، مانند سوسیس نیز، ممکن است حاوی مقدار زیادی از سدیم (نمک) باشد.

میزان مصرف گوشت قرمز

مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف گوشت قرمز با بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا سرطان روده بزرگ  در ارتباط است. به گزارش نبض ما،سازمان بهداشت جهانی به تازگی مواد غذایی فرآوری شده و گوشت قرمز را به عنوان مواد غذایی سرطان زا دسته بندی کرده است. در بیشتر مطالعات، به نظر می رسد که مصرف گوشت قرمز کمتر با سلامتی بیشتری همراه است.

مطالعات بسیاری برای این که نشان داده شود چه مقدار مصرف گوشت بی خطر است، انجام شده است که نشان می دهند افزایش کوچکی در خطر ابتلا به بیماری با مصرف 50 تا 100 گرم گوشت قرمز به صورت روزانه وجود دارد. گوشت فرآوری شده (شور یا دودی) نیز با خطر بیشتری همراه است. در مقابل، به نظر می رسد خطر قابل توجهی از خوردن گوشت قرمز یک بار یا دو بار در هفته وجود نداشته باشد.

ادامه مطلب  تخصصی ترین گفتار درمانی در کرج:کودک یک ساله و مراحل رشد فیزیکی و روحی او در یک سالگی

مهم است که درک کنیم که اگرچه این مطالعات به طور واضح گوشت و سلامتی کمتر را پیوند می دهد، اما ارتباط علت و معلول را اثبات نمی کنند. از سوی دیگر، یافته های مطالعات بسیاری سازگار است، که به شدت نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز به بیماری های مزمن کمک می کند.

با وجود عدم اطمینان، منطقی است که مصرف گوشت خود را تعدیل کنید و چند روز را بدون گوشت در هفته سپری کنید. اگر چه گوشت قرمز ممکن است مقدار پروتئین و آهن خوبی داشته باشد، اما غذاهای جایگزین مانند ماهی، مرغ، لوبیا یا حبوبات می توانند مزایای مشابهی را به شما ارائه دهند.

Related posts